Vilken överraskning

Har inget att göra (eller åtminstånde inget roligt att göra) så jag satt och slöläste lite på bukefalos hästforum, nördig som jag är. Gick in på någon slumpmässigt utvald tråd och började läsa om en tjej som undrade varför hennes häst helt plötsligt hade blivit tjock och tjurig. Bilder hade hon också, och på två veckor var det stor skillnad på magen! Efter att ha läst igenom trådern visade det sig att hennes lilla sto var dräktigt! Inte nog med det, fölet kunde komma så snart som om en vecka! Det konstiga var att hon som ägde hästen innan, alltså när den måste ha blivit betäckt, berättade att det inte fanns någon hingst på 3 mils radie. Det här var minst sagt spännande. Jag skulle nog tuppa av om jag fick ett sådant besked. Vad ska man göra liksom? Det är väl bara att kasta sig in i böcker och internet för att snappa upp allt man bara kan på en vecka. Sjukt. Hoppas det går bra för henne i alla fall.

Snart är det väl dags för mig att bege mig ut till min lilla pålle då, utan föl, men dessvärre med hälta :(

Min lilla älskling när hon var liten och bodde i Holland :)

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback