Unique<3

Jag upptäkte visst att jag inte hade skivit något här igår. Det var dåligt av mig! Jag kom hem vid åttatiden från stallet och var helt slut. Jag red ut igår och det var det roligaste på länge. Okej, jag måste erkänna att jag säger så till det mesta nu förtiden, men det måste ju bara betyda att jag hela tiden har jättekul och är jätteglad! Och det är ju bra. Det är så det ska va ju. Hur som helst, jag red ut igår, en lite längre ritt blev det. Brohagen plus en extra sväng bort mot klätterbackarna, dock inte upp i klätterbackarna, för jag kommer aldrig ihåg vilka svängar man ska ta.. hehe. Jag älskar att rida ut. Det är så himla härligt, jag älskar ju naturen, skogen, frik luft och känslan av frihet. När jag är ute och rider känns det som det enda som existerar är jag, min underbara häst och naturen med all sin skönhet. Det roliga med Unique är att hon blir så mycket finare när vi rider ut. Hon blir så glad och får sådan vilja och krafter att allt går tusen gånger bättre. Hon kommer i form och börjar jobba så fort jag tar tyglarna och det r inga som helst problem att varken korta eller änga steget jättemycket i alla gångarter. Hon flyttar i öppna och sluta som om hon inte gjort något annat och lägger jag bara lite energi och tid på det kommer det inte heller vara några problem att få upp henne i piaff och passage. Förut hade jag ju lite problem med att rida ut, hon ville inte gå. Hon backade, vände om och ville bara hem. Detta var för att vi inte var kompisar förut, men nu är vi ju det. Nu är vi jättebra kompisar och det är därför allt går så bra.

I love you, you know <3



Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback