Webbpyssel och storförkylning

Jaha, här var man ju inte igår då. Igår mådde jag verkligen inte bra. Jag brukar vara pigg och glad men igår var jag hur trött och seg som helst. Ont i huvudet och en förkylning på ingång. Jag var så trött att jag inte ens orkade åka till stallet efter skolan, jag kände att jag behövde komma hem och äta lite panodil och ta lite nässpray. Självklart hade jag ingen nyckel när jag kom hem, så jag fick hoppa in genom fönstret, men det går ju det med. Det var skönt att komma hem i alla fall, jag blev fakiskt piggare. När mamma kom hem åkte vi ut till stallet och gjorde en snabb vändning. Det blir ju så ibland. Klockan sju kom Vickan förbi så gick vi ut på promenad. Det var jättelänge sedan vi sågs, så vi hade mycket att snacka om. Tyvärr var jag för trött för att gå så länge som vi kanske hade behövt för att hinna snacka om allt, men det blev väl en dryg timma i alla fall. När jag kom hem var jag dödstrött och kastade mig direkt i säng. Sov 12 välbehövda timmar. Ni kanske förstår hur skönt det var?!

Igår var Ebba och jag vid Utsiktsplatsen innan skolan. Drack kaffe och sådär. Niceee. Det ska vi göra igen, när det blir höst på riktigt. När löven byter färg, när luften blir kylig och frisk, när solen skiner över staden och ger alla färger en starkade kontrast. Då ska vi sitta och sörpla kaffe och titta ner på världen. För det är så det ska va.

Nu sitter jag här i skolan och försöker knåpa ihop några utkast för SigneratUng.se. Om en halvtimma drar Webbtidingen igång och då blir det mer tänkande, grubblande och funderande. Det behövs nog lite mer kaffe för det. Eller förresten, mycket mer kaffe. Jag är trött. Nu vill jag sova. Nej, kaffe var det. Jobba.


Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback