Matte

Har mått lite halvtaskigt både idag och igår. Det har fått bli att stanna hemma, trots att jag inte rikitgt vill. Igår var det underbart väder, så jag tog en promenad med Erik i Tinnerö, satt på berget och drack kaffe. Det var nice. Tog lite kort också till våran naturbilddagbok uteliv. Vi har inte kommit så långt med den, utan mest lagt upp lite gamla bilder, men mycket mer natur bilder vankas. Bara det blir lite roligare väder än det är just nu så ska jag ge mig ut och fota mycket!

Idag känner jag mig väldigt ambitiös! Jag gick upp klockan sju och torkade upp allt vatten som var på golvet och nattusbordet, då jag råkat välda ut en halvliter vatten där någon gång under nattens alla vändningar. Sedan gjorde jag frukost och vid kvart i åtta kom matteboken fram. Jag har nu suttit från kvart i åtta, alltså över 4 timmar och BARA räknat matte! Är inte det duktigt?! Ifs kan det bero på att jag har prov imorgon (?) och inte ens har räknat hälften av kapitlet. Lite smått halvpanik har jag. Jag är inte direkt pepp på matte D längre, inte nu efter 4 timmar i alla fall. Måste åka till stallet snart också. Hur fan ska det här gå ihop? Bara 20 sidor kvar nu. Dessa får jag nog sitta med inatt när kjag är tillbaka från stallet.


Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback