Duktigt jobbat

12 timmars sömn gjorde susen. Jag var sjukt  trött i söndags och somnade redan halv åtta och var fortfarande trött när väckarklockan ringde  halv åtta morgonen därpå. Jag kände mig lite allmänt stressad när jag drog iväg till bussen. Givk av vid tinnerbäcksbadet för att vänta på 530 till stallet, som såklart var försenad, bara för att jag redan var stressad och visste att jag inte hade mycket tid på mig i stallet. Bussen kom i alla fall efter en tids väntan. Skyndade mig så mykcet jag bara kunde när jag hade gått av bussen och kunde inte slapna av förens jag hade suttit upp och börjat rida. Bra gick det också, men det är bara för att Unique är världens bästa häst och vi är så bra vänner :) Det visade sig sedan att jag hade varit så snabb att jag hade en kvart till övers. Då var jag till och med så duktig att jag sopade golvet.

Kom till skolan klockan tolv, slog på datorn och började jobba med en sida som jag skulle uppdatera och lägga in nya bilder på. Jag hade gjort lite innan, det var bara det jobbigaste kvar. Det var svårare än det låter, eller i alla fall mycket jobbigare än det låter. Jag var tvungen att klippa alla bilder, ändra storlek, ordna med diverse kategorier som skulle finnas och inte skulle finnas. Dessutom var sidan uppbyggd med tabeller, det gillar jag inte, tabeller är inget vidare, inte som divar. Jag satt och jobbade stenhårt och koncentrerat. Sex timmar senare var jag klar! Det var en otrolig lättnad. Jag har haft det där rätt länge hängande över mig, det var som något lyftes från mimna axlar när jag äntligen kunde stänga av datorn. Jag visste knappt vad jag skulle göra eller vart jag skulle ta vägen. Det är lite roligt att jag är förmodligen den på skolan som har minst lektioner, jag har inte ens lektioner på måndagar, annars har jag en lektion om dagen. Ändå är jag den som är mest i skolan. Igår var jag kvar till sex, det var inga elever kvar då kan jag lova. Jag gillar ju i för sig Infokomp, så det är bara kul att vara i skolan.

När jag kom hem lagade jag mat, som snabbt slank ner då jag var väldigt hungrig efter att inte ha ätit på hela dagen. Sedan tittade Erik förbi och så lirade vi lite tv-spel. Vi var dock inte speciellt bra måste jag erkänna. Vi fattade aldrig vad man skulle göra. Provade lite olika spel och till sist hittade vi ett snowboardspel som vi lyckades klara av. Tur det, annars hade jag nog kännt mig rätt värdelös.

Nu är det dags att ge sig av till skolan. Jobba med lite webdesign.

Jag vill ha en vacker dag i Tinnerö <3

Kommentarer

Tyck till:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Hemsida:

What's on your mind?:

Trackback